fbpx

Η δύναμη της εστίασης-10 Ασκήσεις συγκέντρωσης για να χτίσετε την προσοχή σας

Η δύναμη της εστίασης-10 Ασκήσεις συγκέντρωσης για να χτίσετε την προσοχή σας

H αυτοσυγκέντρωση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό σύμμαχο στην καθημερινότητα σου. Σε βοηθά στην αποτελεσματικότητα σου, στην διατήρηση της ενέργειας σου και στην διατήρηση της ηρεμίας σου.
Οι παρακάτω ασκήσεις θα σε βοηθήσουν πολύ να αυξήσεις την προσοχή σου και να ενισχύσεις τη συγκέντρωσή σου, όπως ακριβώς ένας μυς.

Πριν πάμε στις ασκήσεις, πάμε να δούμε πως λειτουργεί ο εγκέφαλος.
Ο εγκέφαλος μαθαίνει μέσω νευρικών συνδέσεων. O εγκέφαλός αποτελείται ένα νευρωνικό δίκτυο, με κυριολεκτικά εκατομμύρια πιθανές συνδέσεις. Αυτές οι νευρικές συνδέσεις είναι σαν μυϊκές ίνες. Ενώ δεν μπορείς να δημιουργήσεις νέους νευρώνες, μπορείς σίγουρα να δημιουργήσεις συνδέσεις. Στην πραγματικότητα, η δημιουργία συνδέσεων είναι ο τρόπος που μαθαίνουμε. Πρέπει λοιπόν να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλό σου ώστε να αναπτύξει ένα «μοτίβο» συγκέντρωσης, και αυτό το μοτίβο να το διατηρείται ενεργό.

10 ασκήσεις εστίασης για να αυξήσεις την προσοχή σου
Οι ασκήσεις εστίασης θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την προσοχή και τη συγκέντρωσή σου, ώστε να μπορείς να μελετάς αποτελεσματικά.

Άσκηση 1
Κράτησε λίστα
Πολλές φορές θα σου φανεί χρήσιμο να γράψεις τις υποχρεώσεις σου. Αυτό θα σε απαλλάξει από τυχόν άγχος μην ξεχάσετε κάτι, και θα βοηθήσει να διαχειριστείς τα πράγματα πιο εύκολα. Μόλις βγει από το μυαλό σου, δεν θα σου αποσπάσει την προσοχή. Θα είσαι σε θέση να εστιάσεις καλύτερα.

Άσκηση 2
Κρύα ντους
Ένα κρύο ντους ή ένα ζεστό ντους που τελειώνει με ένα κρύο κάθε μέρα, θα σε βοηθήσει να χτίσεις τη δύναμη της θέλησής σου. Η δύναμη της θέλησης είναι πολύ στενά συνδεδεμένη με την ικανότητά σας να συγκεντρώνεστε σωστά και να κάνετε δύσκολα πράγματα.

Άσκηση 3
Διαλογισμός
Ο διαλογισμός έχει πολλά οφέλη, γι' αυτό και έχει υιοθετηθεί από πολλούς επιτυχημένους ανθρώπους.
Μια απλή τεχνική διαλογισμού είναι να εστιάσεις στην αναπνοή σου. Εισπνοή, εκπνοή. Δοκίμασε αυτό για πέντε έως δεκαπέντε λεπτά και επανέλαβε το κάθε μέρα. Αυτή η τεχνική θα σε βοηθήσει στην συγκέντρωση, στη μείωση του άγχους και της κούρασης.
Οι περισσότεροι άνθρωποι που το δοκιμάζουν για πρώτη φορά εκπλήσσονται με το πόσο δύσκολο είναι να εστιάσεις σε ένα μόνο πράγμα για περισσότερα από δέκα δευτερόλεπτα. Το να έχεις έλλειψη συγκέντρωσης είναι φυσιολογικό και η πραγματική αξία αυτού είναι να μάθεις να παρατηρείς κάθε φορά που το μυαλό σου περιπλανιέται και μετά να φέρεις την προσοχή σου πίσω στην αναπνοή σου.

Άσκηση 4
Κίνησε το σώμα σου
Η άσκηση είναι ένας φανταστικός τρόπος για να αναπτύξεις τη νοητική εστίαση. Παρότι η άσκηση είναι μια δραστηριότητα που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν να κάνουν εκ των προτέρων, μετά αισθάνονται υπέροχα.
Χρειάζεται ψυχικό σθένος για να βγεις εκεί έξω και να πας για τρέξιμο όταν δεν σου αρέσει. Ωστόσο, κάθε φορά που το κάνεις, δημιουργείται ψυχική αντοχή.

Άσκηση 5
Εξάσκηση στην αποστήθιση
Όταν κάνεις απομνημόνευση, χτίζεις τους μυς του εγκεφάλου σου και όσο εξασκείσαι σε αυτό, θα αρχίσεις να παρατηρείς τη διαφορά όταν χρειαστεί να τους χρησιμοποιήσεις.

Άσκηση 6
Διαβάστε δύσκολα βιβλία
Η ανάγνωση δύσκολων κειμένων βοηθά στην ανάπτυξη της προσοχής σου. Η επιτυχής ανάγνωση δύσκολου υλικού απαιτεί πραγματική συγκέντρωση, αποφασιστικότητα και θέληση.

Άσκηση 7
Άκου
Άκου με μεγάλη προσοχή audiobooks ή διαλέξεις. Κάντε διαλείμματα όταν βρίσκετε την προσοχή σας να περιπλανιέται πάρα πολύ. Ωστόσο, προσπαθήστε να παραμείνετε συγκεντρωμένοι για όσο περισσότερο μπορείτε.
Η εστιασμένη ακρόαση είναι μια δεξιότητα, που μπορεί να είναι χρήσιμη σε πολλούς τομείς.

Άσκηση 8
Εξασκηθείτε να κάθεστε ακίνητοι
Προσπάθησε να ρυθμίσεις τον εαυτό σου για να δεις πόσο καιρό μπορείς να καθίσεις εντελώς ακίνητος. Αυτό μπορείς να το συνδυάσεις και με διαλογισμό. Θα διαπιστώσεις ότι δεν είναι τόσο εύκολο.
Είναι όμως μια εξαιρετική άσκηση για να χτίσεις τους μυς της συγκέντρωσής σου.

Άσκηση 9
Μονόλογος με μπάλα
Εξασκήσου στο να απαγγέλνεις όλα όσα γνωρίζεις για ένα θέμα που μελετάς, ενώ παράλληλα πετάς μια μπάλα στον αέρα και την πιάνεις. Είναι δύσκολο να συγκεντρωθείς και στις δύο ενέργειες, αλλά αυτό αυξάνει την προσοχή και την συγκέντρωσή σου.

Άσκηση 10
Βρες το γιατί σου
Τέλος, ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για να χτίσεις την συγκέντρωση σου είναι να υπενθυμίσεις στον εαυτό σου ΓΙΑΤΙ κάνεις κάτι. Σύνδεσε τον στόχο σου με κάτι που είναι μέρος της ταυτότητάς σου και θα ξεκλειδώσεις ένα εντελώς νέο επίπεδο ψυχικής ενέργειας.

×